לימוד שחייה:

מתקיים בשיעורים פרטיים, זוגות וקבוצות קטנות.

 

שלבי לימוד:

  • היכרות עם המים - הילד חווה לראשונה את סביבת המים המיוחדת והמהנה.
  • הסתגלות – הילד לומד להתקדם במים בחופשיות.
  • לימוד יסודות סגנון החתירה כסגנון ראשון.
  • בשיעורים פרטיים ישנה אפשרות ללמוד חזה כסגנון ראשון.

 

שלבים:

  • שיפור סגנון החתירה.
  • לימוד סגנון הגב
  • לימוד סגנון החזה
  • לימוד סגנון הפרפר

  

בחירת סגנון החתירה כסגנון ראשון:

חתירה: ההתפתחות ההתנעותית מגיל צעיר הינה א סימטרית, החל מזחילה ועד להליכה. לכן קל יותר לילד להתקדם במים בתנועות א סימטריות כפי ששוחים בחתירה וגב. השיטה מלמדת לבצע את התנועות באופן טבעי תוך הקפדה על ביצוע הנשימה.

שיטת המרכז למצויינות בהוראת השחייה

 מסגרות למידה קטנות במיוחד (1-4 תלמידים) והומוגניות מבחינת רמה וגיל (לאחר מפגש היכרות) עם כל תלמיד. התייחסות לסגנון השחייה כאמצעי ללימוד קשב, כללי התנהגות, שליטה מוטורית והתגברות על קשיים, וזאת באמצעות מתודיקת הוראה תומכת במיוחד המבוססת על ההכרה בקורס השחייה כמנוף להצלחות מחוץ למים.

הוראה סיסטמאתית בשלבים החוזרים על עצמם בדרגות קושי הולכות וגוברות עד לשליטה גבוהה בהסתגלות למים, בביצוע התנועות ובסגנון השחייה  השלם.

התייחסות אישית גם כשהמסגרת קבוצתית: הצבת מטרות תוך כדי ההתקדמות האישית של כל תלמיד באווירה תומכת ולא משוונית – כל אחד והקצב שלו – כל אחד ומסגרת ההמשך שמתאימה ליכולותיו.

התייחסות לשחייה כאל מיומנות לחיים שתהליך למידתו ייתן כלי לשיפור הבריאות, איכות החיים היום ובעתיד.

 

לימוד וחוגי שחייה